tirsdag den 21. februar 2012

Alle rygere giver mobiltelefoner til deres små børn

Det er overskriften på en samtale med min søn på 8 år: "Vidste du godt det, mor, alle rygere giver mobiltelefoner til børn på 3 år?" "Gør alle rygere det?" "Ja oppe på skolen, er der nogen ... der er fire børn og de har alle sammen mobiltelefoner, iPad, iPod og alt muligt og en af dem går i børnehave og er kun 3 år" "Nå, ryger deres forældre?" "Nej de er bare rige" "Men kan man så sige, at alle rygere giver deres små børn mobiltelefoner?" "Det ved jeg da ikke?" Ja og sådan kan udsagn i kommunikation få ny ejer undervejs!

2 kommentarer:

  1. Herlig påstand fra ham! Man skal ikke lade sig begrænse af logiske konsekvenser eller regelret argumentation. Længe leve retten til at drage sine egne konklusioner :-)
    Selv bliver jeg også udfordret fra tid til anden af min skønne datter. F.eks. spurgte hun i dag hvordan dem, der går med bøjle egentlig taber deres tænder? Jeg elsker børns måde at tænke på!

    SvarSlet
  2. Ja det er skønt med børns perspktiver på problemstillinger, voksenlogikker og livsforståelse:)

    SvarSlet